Így működik az iskolai ügyelet és a digitális oktatás két fóti iskolában

by franciska

Hétfőtől már nem csak a középiskolások, hanem az általános iskolások is otthon tanulnak. Két fóti iskolában jártunk utána annak, hogy milyen arányban igényelték a szülők az iskolai ügyeletet, illetve hogyan készültek fel a digitális oktatásra.

 

Németh Kálmán Általános Iskola, Bartos Erika intézményvezető-helyettes

  • Iskolánkban szükség van az ügyeletre, akkor is, ha csak egy gyereket érint. Jelenleg négy alsó tagozatos diáknak tartunk ügyeletet. A tavalyi tapasztalat szerint, ahogy telnek a napok és a szülőknek fogy a szabadságuk, úgy fog nőni az ügyeletet igénylők száma. Erre számítunk, az ügyeletet azok a pedagógusok látják el, akiknek ebben a helyzetben kevesebb a feladatuk, például a pedagógiai asszisztensek.
  • Mennyire sikerült a digitális oktatási rendszert tökéletesíteni?
  • Azt kommunikáljuk a szülőknek, hogy ez nem tud egyenrangú lenni a személyes oktatással és nem is lehet ez a cél. Ha ebben a négy hétben csak gyakorlunk, az is jó. Persze mi is abban reménykedünk, hogy nem hosszabbítják meg ezt az időszakot a járvány miatt. Az a fontos, hogy a digitális oktatással  a gyerekeket szoktassuk rendszerességre,  ugyanúgy meglegyen a napi rutin, mint az iskolában. Mi nem adunk most plusz feladatot, ha leülnek a gép elé, és órák szerint megnyitják és elvégzik a feladataikat a gyerekek, akkor az egész délutánjuk szabad. Sajnos gyakran magának a KRÉTA rendszernek a lassúsága okoz problémát. Van, hogy annyira túlterhelt a rendszer, hogy kiakad és nem működik. Főleg délutánonként fordul ez elő.  Azokat a gyerekeket, akiknek nincs tabletjük, kisegítjük. Kapnak az iskolától. Minden technikai segítséget megkapnak tőlünk, de természetesen megértjük, hogy aki beteg, ott az egészség az elsődleges. Ezt figyelembe kell venni. A felsősökkel azért nehezebb, mert a szülők teljesen egyedül hagyják őket. Azt gondolják, hogy ők már önállóak, de ez nem mindig van így. Muszáj az ötödikes, hatodikos gyerekek tanulását is kicsit követni, szemmel tartani. A felsősöknél arra kell figyelni, ne éljenek vissza azzal, hogy nincsenek kontroll alatt, mert ők hajlamosak erre.
  • Önök be vannak oltva?
  • A kollégák közül nagyon kevesen kapták meg az oltást, csak azok, akiknek alapbetegségük van. Az utóbbi napokban, mielőtt visszaállt a digitális oktatás, sok pedagógus elkapta a vírust nálunk. Most a tavalyi évhez képest sokkal rosszabb a helyzet.

 

Fóti Ökumenikus Általános Iskola és Gimnázium, Tyukász Tamás igazgató

  • Ön régóta a pályán van. Mennyire nagy kihívás ez a mostani helyzet?
  • Tavaly nem voltam vezetői állásban, most viszont vezetői státuszban tapasztalom a pandémia hatását. Tudtunk készülni persze, hiszen tavaly márciusban már éles volt ez a helyzet. Akadnak nehézségek, de szerencsére nincsenek technikai fennakadásaink. Készültünk arra, hogy az általános iskolában is át kell térnünk a digitális oktatásra. Az utolsó tanítási napig e-mailen ment a kommunikáció a szülőkkel, hogy kinek van szüksége laptopra. Megfelelő az eszközparkunk, mindenkinek próbálunk segíteni. Sok kolléga otthonról végzi a digitális oktatást, ami ha nem is zökkenőmentesen, de gördülékenyen működik nálunk. Ügyeletre a mi iskolánkban nem jelentkezett szülői igény. A fenntartó is segítségünkre van, hogy minél több laptopot tudjunk adni a gyerekeknek, informatikai részről nem lesz géphiány. Főleg azzal keresnek meg a diákok, hogy elfelejtették a jelszót, ebben azonnal segítünk nekik.  Az F2 elektronikus naplóját használjuk, ez egyedi fejlesztésű e-napló, amely a mi iskolánkban teljesen bevált. Nincs olyan fennakadás, mint a KRÉTA rendszeren belül, bár tudjuk, hogy ott több lehetőség áll a pedagógusok rendelkezésére.

 

ÉRDEKES LEHET:

Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. RENDBEN Tovább