Az egyik legégetőbb közéleti téma napjainkban, hogy az önkormányzatok hatáskörében maradnak-e a szakrendelők – írta a Dunakeszi Post. A nagy kérdés az, hogy az önkormányzatok miként nyilatkoznak, meg akarják e-tartani a rendelőintézeteket? Dióssi Csaba, Dunakeszi polgármestere egyértelmű álláspontot képvisel: ragaszkodnak az SZTK-hoz.

Dióssi Csaba polgármester közösségi oldalán tette közzé álláspontját: “A dunakesziek érdekében az a célunk, hogy megtartsuk az SZTK-t. Az elmúlt években teljesen felújítottuk, és ragaszkodunk ahhoz, hogy a továbbiakban is jó gazdái lehessünk. Az egészségügyi államtitkár kérdésére megerősítettem korábbi döntésünket: ha rajtunk múlik, az SZTK nálunk marad! A témát a jövő héten a képviselő-testület elé terjesztem. A képviselők többségével, a Szeretem Dunakeszit Frakció tagjaival folytatott megbeszélések alapján a testület el is fogadja a javaslatomat.”
Március 25-én, szombaton közösen tehetünk környezetünk tisztaságáért. A szervezők az Alagimajor vasútállomásnál várják a csapatokat 10 órakor.
Kormányablakbusz érkezik a városba március 30-án. A Vörösmarty téri parkolóban délelőtt 9 órától délután 1-ig lesz ügyfélfogadás a szükséges dokumentumok beszerzéséhez.

Él-e még Petőfi címmel jelent meg Vörös István új kötete.
Petőfit mindannyian ismerjük. Iskolában tanuljuk életét és műveit, szavaljuk verseit versenyeken és ünnepségeken. Róla nevezték el hazánkban a legtöbb utcát, iskolát, készült róla film és megannyi könyv. Ő a lánglelkű forradalmár-költő, aki megtestesíti a hősies XIX. század nemzeti érzelmektől fűtött embereszményét. Kicsit mindannyian olyanok szeretnénk lenni, mint Petőfi, a lánglelkű magyar költőóriás, aki nyomot vésett a magyar lélekbe. Gyönyörű szerelmes és lelkesítő hazafias versei ma is élénken hatnak, összetéveszthetetlen stílusa pedig magasra emeli őt a magyar költészet egén.
Olyan magasra azonban nem emelkedhet, hogy Vörös István ne merjen szemtelenséggel elegy tisztelettel hozzányúlni ehhez az életműhöz. Hozzá lehet és hozzá is kell nyúlni még az ilyen hatalmas legendákhoz is. Pont azért, mert Petőfi nem véletlenül gyakorol ma is óriási hatást ránk. Talán ő is azt üzeni: Minél tovább foglalkoztok velem, annál inkább érdemes volt élnem. Hm… talán meg sem halt.
Vörös István tökéletes stílusérzékkel, alázattal és finom humorral nyúl az egyik (ha nem a) legnagyobb nemzeti hősünk, és egyben irodalmi alakunk szelleméhez, mi több, tovább gondolta világlátását, nyelvezetét anélkül, hogy az bármilyen fogyatékosságot szenvedett volna ettől. Így születtek ezek a Petőfi-átiratok és azok a versek, melyeket álomszerűen továbbgondolva, mások helyett Petőfi ír meg. Néhány önkényesen választott, de mégis tartalmi-formai rokonságban álló Arany-, Babits-, Füst Milán-, Jékely-, József Attila-, Kassák-, Kányádi-, Kormos-, Nemes Nagy-, Pilinszky-, Utassy-, Vajda-, vagy Vörösmarty-verset Petőfi átiratában ismerhetjük meg. Komolyság és játék együtt van jelen ezekben a parafrázisokban.
És kicsoda Vörös István? József Attila-díjas költő, prózaíró, kritikus, irodalomtörténész, esszéista – a mai magyar irodalom meghatározó alakja. Ebben a kötetben megmutatja, hogy a Petőfihez kapcsolódó legendákkal is érdemes eljátszani, s remek alkotások születhetnek, ha a témához félelem és görcsös szorítás nélkül merünk hozzányúlni.
Öt és fél év után hétfő délután óta végig jár a 3-as metró Kőbánya-Kispest és Újpest-központ között. Az öröm azért egyelőre még nem teljes, körülbelül két hónapig a szerelvények nem állnak meg a Nagyvárad és a Lehel téren, mivel ezekkel még nem készültek el. Sajnos a Nyugati aluljáró megújulására még ígéretek sincsenek, pedig nagyon elüt a környezetétől – a megújult metrómegállótól, a csillogó Westendtől és az egyre szebb Nyugati pályaudvartól.
Bejártuk a megnyílt állomást. A felső borítás izgalmas, a padok is szép színesek.


Itt is van az egyik oldalon egy ferdelift, mellyel az állomás akadálymentes lett, és szükség esetén a nagyobb bőröndöket is egyszerűbb ezen fel- és levinni.

Az utasok, akiket megkérdeztünk, természetesen örültek az állomás megnyitásának, és annak, hogy végre nem kell pótlóbusszal, gyakran több átszállással utazniuk. Ahogy kiderült, a sok éves beidegződés miatt, és mert a vasút valóban gyors és kényelmes, bár sajnos gyakran késik, a buszokra való visszaállás nem lesz gyors.

Újpest Városkapunál a forgalom alig növekedett, igaz voltak utasok, akik elmondták, hogy a teljes hosszában közlekedő metró miatt visszatérnek a buszhoz.
Ami gyakran előjött a beszélgetésekben, hogy bár az állomás már csillog-villog, az aluljáró továbbra is nagyon lerobbant, és mindenki nagyon szeretné, hogy azt is a környezethez méltóan felújítsák.



