Új vásárlói élményt kínál a Fóti úti METRO

by Karakai Ildikó

A professzionális vevők igényeire reagálva, és az új többcsatornás nagykereskedelmi modell alkalmazásának szellemében alakítja át hazai áruházait a METRO. A márciusban átadott budakalászi mintaprojekt után mostantól két újabb áruház, a szegedi és a kelet-pesti METRO nyújt hatékonyabb termékelérhetőséget és újszerű vásárlói élményt.

Új stratégia 2021-től

A METRO nemzetközi cégcsoportja 2021-ben alapozta meg új üzleti stratégiáját, melyet a magyar leányvállalat a hazai viszonyokra igazítva adaptált. Az új stratégia fókuszában a két legfontosabb vevőcsoport, a vendéglátóipari és a kiskereskedői vásárlók jobb kiszolgálása áll, vállalati oldalról pedig a hatékonyság és a folyamatok egyszerűsítése volt a prioritás.  Ezt a célt szolgálja az áruházak – kiemelten a vevőtér – átalakulása mellett a kiszállítási üzletág bővítése, az online piactér kiterjesztése, a digitális jelenlét és szolgáltatások körének növelése is.

Vevőtér-átalakítás és energiahatékonyság több szinten

A vevőtér kialakítását érintő átalakításokat az energiahatékonysági és korszerűsítési beruházásokkal együtt végezték el a lehető legrövidebb idő alatt, a vásárlók lehető legkisebb zavarásával, úgy, hogy technikailag egyetlen napra se kelljen bezárnia az áruháznak.

A vásárlói útvonal lerövidült, szélesebb közlekedőfolyosók szolgálják a kényelmes nagybani vásárlást. A vásárlói igényekhez igazítva az áruházi térben nagyobb lett az élelmiszereket kínáló terület. A termékelhelyezéseket a nagykereskedelmi jelleghez igazították: ez 30-40%-kal több raklapos kihelyezés mellett a polcok nagyobb kiszerelésű termékekkel, egységcsomagokkal való feltöltését és új árazási politika érvényesítését is jelentette.

A közös ki- és bejárat kialakításával a vevőszolgálat és kasszaterület egy térbe került, és ez a változás a hatékonyság mellett – vevőfogadó munkatárs alkalmazásával – bizalomtelibb, mélyebb üzleti kommunikációra is lehetőséget ad.

A Fóti úton található METRO áruház átalakulása különösen látványos volt: a 10.000 négyzetméteres komplexum merőben új, letisztult megjelenést kapott. Az átalakulás egyben üzenet is: a METRO szakít korábbi kereskedelmi és marketinggyakorlatával, és nagykereskedelmi csúcsokra tör.

A nagykereskedelem új korszaka

„Új fejezetet nyitunk a nagykereskedelem történetében. A jövőben a szektor megkerülhetetlen kulcsszereplője lesz a METRO, s készen állunk arra, hogy vendéglátóipari, kiskereskedelmi, kisvállalkozó és irodai ügyfeleinket támogassuk szolgáltatásainkkal a kihívásokkal teli gazdasági környezetben. Nagy hatékonyságú raktáráruházaink mellett az ő érdekeiket szolgálják digitális megoldásaink és kiszállító üzletágunk fejlesztése is” – foglalta össze a vállalat céljait Thierry Guillon-Verne, a METRO vezérigazgatója a Fóti úti egység átadásán, majd hozzátette, hogy partnereik számíthatnak arra, hogy az alapvető cikkekből piacvezető termékelérhetőséggel rendelkeznek majd, a most 3700 cikkből álló „Többet olcsóbban” termékek körét pedig jövő év elejétől tovább bővítik.

A METRO áruházak átalakítása és vele párhuzamosan az épületkorszerűsítő, energiahatékonysági beruházások folytatódnak: az első negyedévben a szombathelyi, a nyíregyházi, a székesfehérvári és a győri egységek alakulnak át, majd várhatóan 2024 végére a hazai üzletlánc mind a 13 tagja megújult környezetben fogja a nagykereskedelmi modellt alkalmazni.

ÉRDEKES LEHET:

Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. RENDBEN Tovább