












A csapat edzőjével, Serdült Tamással beszélgettünk.
Jelentős előnnyel vág neki a csapat a tavaszi szezonnak, melyből két fordulót már ősszel lejátszottak. Mire számít?
Igen, jelentős az előnyünk, de nem szabad elbízni magunkat. Ezt mindig elmondom a játékosoknak is, akikben szerencsére megvan az erő és a motiváció a jó eredmény eléréséhez. A feljebbjutás elvárás is a csapat felé, de tudjuk, hogy ehhez még jól kell teljesítenünk az elkövetkező 12 bajnoki meccsen. A cél az, hogy a fóti labdarúgás feljebb kerüljön ebből az osztályból. Nagy múltú klubról van szó, voltak NB I B-ben, van honnan feljönnünk. Lesz szép csarnokunk lassan és a műfüves pálya is hamarosan elkészül. A srácok ezért dolgoznak, a stáb jó, az elnökség jó, a város támogat minket.

Mikortól lehet igénybe venni az új létesítményeket?
A csarnokot csak a következő szezonban tudjuk használni, a műfüves pályát március-áprilistól.
Ezen bajnoki meccseket is fognak játszani?
Ez egy plusz lehetőség, például, ha füves pálya nem megfelelő állapotú. De főleg edzésre használjuk majd.

Van változás a keretben?
Igazoltam egy fiatal kapust, Farkas Simont és Molnár Máté személyében egy védekező szellemű játékost. A keret 25-27 fő, töröm is a fejemet minden kerethirdetéskor, mert csak 18 játékost lehet nevezni egy-egy mérkőzésre.
Mikor kezdődik a bajnokság?
Mi az első fordulóban nem játszunk, akkor szabad hétvégesek leszünk. A másodikban március 6-án a Kisalag ellen kezdünk hazai pályán.
Mit lehet tudni az ellenfelekről?
Mindegyik ellenféllel jó viszonyt ápolunk, a sporttisztelet abszolút megvan egymás iránt. Nem tudom, hogy ki hogy erősített vagy gyengült esetleg, nem is szeretnék ezzel foglalkozni. Ha azt, amit eddig csináltunk, tovább tudjuk vinni, eredményesek leszünk. Csak magunkkal foglalkozunk. Mi próbálunk edzeni. Tudom, hogy van, aki nem edz annyit mind mi, tehát ilyen szempontból előnyben leszünk. Erőben és létszámban jól állunk.

Hogyan készülnek a bajnokság kezdetére?
Heti két edzésünk van, és játszunk két előkészületi meccset is. Vasárnap játszunk a megye 3-ban első helyen álló Váchartyánnal, a rákövetkező szombaton Mogyoródon. Ők is felsőbb osztályban játszanak, mint mi. Igyekszünk erősebb ellenfelekkel játszani, hisz oda tartunk mi is.
Hogy alakul ki a bajnokság végeredménye?
Most jön még hat tavaszi forduló, és utána a rájátszás. Az első négy helyezett a felsőházi, a többiek az alsóházi rájátszásban játszanak oda-vissza mérkőzéseket. A korábban megszerzet pontokat viszik magukkal a csapatok, ezért is fontos az alapjátékban növelnünk az eddig is jelentős előnyünket.
Hogyan tervezi, fog játszani is a csapatban?
Nem tudom. Nem szeretnék játszani, csak ha megkívánja a helyzet. Ha játszom. akkor nem tudok úgy segíteni, mint a pálya mellől, mert akkor arra figyelek, hogy én is jól passzoljak, jól íveljek.

Január 22-én a Szent Ágoston Keresztény Általános Iskola és Gimnáziumban is megírták a felvételiző diákok a központi írásbelit. Az iskola igazgatója, Greffné Kállai Tünde számolt be a felvételi vizsgáról.
„Közel 100 gyerek írta meg nálunk az írásbeli felvételi vizsgát. Ezeknek csak egy része, körülbelül egyharmada az iskolánk tanulója. Természetesen mi is megkaptuk előre az előírásokat, hogy a járványügyi helyzethez igazodva hogyan bonyolítsuk le a vizsgát. Ennek megfelelően 10 gyereket helyeztünk el egy teremben, egymástól kellő távolságra. Előtte megtörténtek az iskola termeiben az előírt fertőtlenítések. Tíz tanteremben írták a gyerekek a felvételi feladatsorokat, az egyik teremben a felmentésekkel, időhosszabbítással rendelkező tanulók dolgoztak felügyelet mellett. Természetesen a szülők kint várakozhattak a folyosón.
Tavaly 34 gyereket vettünk fel az iskolánkba, ők egy osztályba kerültek. Szeretnénk kevesebb gyereket vállalni a következő tanévben, persze, ez ügyben még egyeztetünk az illetékesekkel. A jövő tanévben nem lesz változás az iskolánkban a tagozatokat illetően, de utána mindenképpen változásokat szeretnénk bevezetni. Erről folynak tárgyalások, egyeztetünk a kollégákkal. Nagyon szerettük volna ezeket az újításokat már a következő tanévben indítani, de a fenntartóváltás sok feladatot rótt ránk. Február 22-től március 11-ig várjuk a felvételizőinket a szóbeli vizsgára”- közölte az igazgató a Fótinfóval.
A Katasztrófavédelem bevetésirányítása súlyos balesethez riasztotta a Fóti Aqua ÖTE ügyeletes egységét Fótra, a Keleti Márton útra. Egy személyautó és egy furgon ütközött össze.
A tűzoltók a helyszínen beszorult, vérző sérültet találtak. A kiérkezés után a sérült gépkocsikat áramtalanították, a sérülteknél az elsődleges beavatkozásokat megkezdték és a helyszínt biztosították. A helyszínre kiérkező hivatásos rajokkal a sérülteket a roncsból kiszabadították, és a mentőszolgálat munkatársainak átadták.

A balesethez a Fót-1-es önkéntes egységen kívül az újpesti, a zuglói, és az óbudai hivatásos egységek, valamint az Újpesti ÖTE egységei is vonultak. A helyszínről a mentők két sérültet szállítottak kórházba.
Kiss Eszter képzőművész, a Mű-TEREM Rajzszakkör pedagógusa számolt be nekünk arról, hogy jövő héttől a rajszakkör átköltözik az online térbe. A pandémia miatt kénytelenek ezen a módon folytatni a közös munkát, de a képzőművész nem aggódik: tavaly már bizonyítottak a tanulók, online is nagyon eredményesen tudtak alkotni.
Miért döntött úgy, hogy felfüggeszti a rajzszakkör személyes találkozásait, máshogy folytatják a közös munkát?
A héten tartjuk az utolsó személyes foglalkozásainkat, jövő héttől áttérünk az online térbe, mert nagy a COVID-fertőzöttek száma. Tavaly a vártnál sokkal sikeresebben működött az online MŰ-TEREM, mint ahogy azt elképzeltük. Kitartóan, szorgalmasan dolgoztak így is a diákjaink. A héten befejezünk egy alkalmazott grafikai feladatsort, majd a tipográfiával kezdünk el foglalkozni online. Mikrofon és kamera segítségével folyamatosan tudom követni a gyerekek munkáit, illusztrálom a megoldandó feladatot, hogy könnyebb legyen a kivitelezés. Mindig megadom a gyerekeknek a lehetőséget, hogy a saját ötleteiket valósítsák meg: fontos, hogy a megoldás közben legyen szabadságuk, választási lehetőségük. Mivel látom a munkájukat, ezért tudom korrigálni őket, ha kell. Ha pedig nincs erre szükség, akkor biztatom a további munkára őket. A feladat elvégzése után mindig értékeljük is a munkákat. Megnézik egymás alkotásait, a kamerának mutatva a képeket. A legszebb munkákat feltöltöm egy zárt csoportba, hogy bármikor meg tudják nézni a diákok. Néha a lakosságnak is megosztok egy-egy szép munkát. A szakkörünk a tehetséggondozást is felkarolta, járnak hozzánk nagyon tehetséges gyerekek. Két csoportban dolgozunk. A kisebbek csoportjában az első osztálytól a hatodik osztályig vannak diákok, 7. évfolyamtól pedig a nagyobbak, ott még felnőtt tanulóink is vannak.







Minden diák tudja az online munkát követni?
Tavaly a diákok nagyon szívesen dolgoztak így, nem volt ellenvetésük. A legkisebbek számára jelentett ez nehézséget, ők nem tudták követni az online munkát, még nagyon igénylik a személyes jelenlétet. A harmadik osztályosoknak már ez nem volt gond, mivel velük évek óta együtt dolgozom, van már egy közös munkanyelvünk. Az interneten sok jó lehetőséget lehet kihasználni, ábrákat nyomtatni, példákat, mintákat találni, amik a megértést segítik.




A Fóti Boglárka Óvoda részt vett a biztonságos óvoda pályázaton, amelynek célja a gyerekek felkészítése a gyalogos, kerékpáros, illetve tömegközlekedésben való részvételre. A program nagy hangsúlyt fektet a gyermekek láthatóságára, biztonságára a közlekedésben, kerékpározás során pedig a megfelelő biztonsági eszközök viselésére és az alapvető közlekedési szabályok elsajátítására. Mindezt játékosan, tevékenységbe ágyazva tanulhatják meg a gyerekek.
„A program témái könnyen beilleszthetőek voltak óvodai programunkba, ezzel is segítve a gyerekek és óvodapedagógusok tevékenységeit. Négy fő témakör volt: irányok és távolság, az út részei és alapvető közúti jelzőtáblák, láthatóság és védőfelszerelések, az óvodapedagógus szerepe a biztonságos közlekedésben a járvány idején. A pályázatot Cselőteiné Popowitch Eszter óvodapedagógus irányította. A program kezdetén a gyerekek számára megfelelő módon összeállított kérdőívet töltöttek ki, majd az ismeretek megszerzése után újabb egyéni mikrocsoportos feladatokat végeztek, ezek végén pedig újabb kérdőíveket töltöttek ki. Jól látható volt a gyermekek tudásszintjének bővülése”- számolt be a pályázatról Jusztinné Rick Éva intézményvezető.


A pályázat eredményeként az óvoda megkapta az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság szakmai támogatásával a „Biztonságos Óvoda” táblát.
