Interjú Kaudersné Madarász Zsuzsanna igazgatónővel a digitális oktatásról

by franciska

A kormányrendelet értelmében meghozott szigorítások miatt november 11-től a középiskolák és a felsőfokú intézmények átálltak a tavasszal már kipróbált digitális oktatásra. A Fóti Népművészeti Szakgimnázium, Gimnázium és Technikum igazgatójával, Kaudersné Madarász Zsuzsannával készítettünk egy rövid riportot a megkezdett digitális oktatásról.

Mennyire érte önöket váratlanul a kialakult helyzet?

Sajnos nem ért váratlanul. Várható volt, hogy ugyanúgy, mint tavasszal, most is kénytelenek leszünk átállni a digitális oktatásra. Már augusztusban úgy gondoltuk, hogy nagy eséllyel kényszerülünk bele ősszel ebbe a helyzetbe, ezért a végzős diákoknak alternatív időpontokat adtunk meg a szalagavatójuk lebonyolítására. Még nem tudjuk pontosan, hogy mikor, de több időpontot is tervbe vettünk. Februári alternatív időpontra készülnek a gyerekek, de ha ez korai, akkor márciusban vagy áprilisban tartjuk meg a rendezvényt, mihelyt az egészségügyi helyzet lehetővé teszi. Minden iskolai programunk lebonyolítására alternatív időpontot tűztünk ki.

Mennyire volt könnyű átállni a digitális oktatásra?

Szerdától digitális oktatás formájában oktatunk, így tanulnak a gyerekek. A gyakorlati képzésben okoz nagy nehézséget ez az oktatási forma, de tavasszal már túléltük ezt a helyzetet, mondhatni sikerrel. A rendelet a kiscsoportos gyakorlati foglalkozást lehetővé teszi. Ezt annak tükrében fogjuk kialakítani, hogy mennyi ideig tart a mostani távoktatás.

Bizakodnak, hogy ebben az évben visszatérnek a megszokott oktatásra?

A kihirdetett egy hónap letelte után a téli szünet megkezdéséig gyakorlatilag csak egy hét oktatás marad. Azt hiszem, hogy ez az öt tanítási nap már nem jelentős, de majd meglátjuk, hogy hogyan változnak meg a körülmények. Az egészen biztos, hogy a digitális oktatás során nem tudnak a pedagógusaink olyan személyes kapcsolatot kialakítani a gyerekekkel, mint normál esetben, ezért ez a fajta oktatás nem tud olyan hatékony lenni, mint a személyes.

A gyerekeknek milyen visszajelzései voltak a digitális oktatásról, mennyire tudtak fegyelmezetten, hatékonyan tanulni?

Aki akart, az tudott tanulni, de ez mindenképp egy nehezített helyzet mindenki számára. Ez a korosztály is igényli az egyéni konzultációt, nagyon sok gyereknek volt erre szüksége tavasszal. Igénylik a törődést a nagyok is, ugyanúgy, mint a kisebbek.

Azt gondolom, hogy a végzős diákok helyzete a legnehezebb, mivel ők felvételire is készülnek, és ez dupla megmérettetés. Így van?

Igen, ez pontosan így van. Nekik a legnehezebb, mert intenzíven tanulnak, s az egyéni törődésre nagyon nagy szükségük lenne, s online formában sajnos ezt nem tudják maximálisan megkapni. A végzősökön kívül, talán még a kilencedikeseknek van még nagyon nehéz dolguk, mert sokan úgy jönnek az általános iskolából, hogy ott nem tanulnak meg még teljesen önállóan tanulni olyan mértékben, mint amit a digitális oktatás igényel.

A vezető feladata mennyire terheltebb ebben a helyzetben, mint a normál tanítási menetben?

Ez nagy kihívás számomra, mert 440 gyereket, s több mint 60 pedagógust összetartani sokkal nehezebb úgy, hogy nem találkozunk egymással. Ennek a koordinálása jóval több időt vesz igénybe.

 

ÉRDEKES LEHET:

Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. RENDBEN Tovább