A fejlesztést a Fóton és Veresegyházon élők létszámának növekedése indokolja. Vitézy Dávid szerint “az M2-es főúton és az M3-as autópályán, illetve a 2102. sz. úton Budapestre tartó autóforgalmat Budapest nem tudja fogadni”.
További ok, hogy a veresegyházi vonalon a pálya állapota jelentősen leromlott, mely miatt ma a vasutak legfeljebb 40-60 km/h sebességgel közlekedhetnek, mely azt eredményezi, hogy az egyvágányú vonalon óránként legfeljebb 1-2 vonat indítható. A vezérigazgató kiemeli, hogy a leromlott állapotú pálya és megállóhelyek ellenére is napi 10 ezer ingázó használja ezt a vonalat.
A fejlesztéssel a BFK-nak az a terve, hogy a szerelvények sebessége 80-100 km/órára növelhető legyen, a megállók és az állomások akadálymentessé legyenek téve, valamint, hogy lehetőleg minden megállóba kerüljön P+R, valamint B+R parkoló.
A tervezők a Fót irányából Budapestre tartó járatokkal kapcsolatban meg fogják vizsgálni az óránkénti hat darab járat fenntarthatóságát.
Az építési engedéllyel bíró terveket várhatóan 2022-re készíti elő a BFK a Kormány döntése szerint, Fürjes Balázs államtitkár felügyeletével, európai uniós támogatás felhasználásával.
Szavazzon a Fótinfón!