Mától ismét digitálisan tanulnak a diákok az általános iskolákban

by franciska

A Fóti  Fáy András Általános Iskola igazgatóját, Kakuk Zsoltot kérdeztük az átállásról a digitális tanításra,  a tavaly márciusi tapasztalatok hasznosságáról, illetve a tanárok, diákok hangulatáról.

Mennyire érte váratlanul Önöket, hogy március 8-tól ismét át kell állniuk a digitális oktatásra?

Sajnos számítottunk rá. Már év elején megalkottuk a digitális tanítási munkarendre vonatkozó szabályzatot, meghatároztuk, hogy milyen platformokon, milyen formában kell a digitális oktatást végezniük a kollégáknak. A tavalyi év tapasztalatai alapján konkrét útmutatást írtunk arra az esetre, ha digitális oktatásra kerül sor, ebben ott áll, hogy kinek mi a pontos feladata. Arra is gondoltunk, hogy azoknak, akik nem tudnak hozzáférni valamilyen oknál fogva a megfelelő csatornákhoz,  papír alapon hogyan biztosítjuk a tananyagot és hogyan ellenőrizzük a tanulást.

Hogyan szervezték meg tavaly a digitális oktatást?

Akkor váratlanul ért minket a dolog, de igyekeztünk megfelelni a kihívásoknak. Mind a szülőknek, mind a gyerekeknek új helyzet volt. Az első heti próbaidőszak után kialakultak a működési keretek. A hatékonyság minden évfolyamon más volt. A felső tagozaton már jobban tudják használni a diákok, de a munkafegyelmet mindenképpen rontotta a gyerekeknél.

Hogyan lehetne motiválni a diákokat, hogy ezt is ugyanolyan komolyan vegyék, mint az iskolai tanórákat?

Ez a szülőknek is a feladatuk, akiknek szintén nagy terhet jelentett ez a helyzet. Tanárfüggő is. Ha érdekes a digitális oktatás, akkor motiváltabbak a gyerekek. Akik továbbtanulás előtt állnak, és nem mindegy, hogy milyen jegyet kapnak, így is jól teljesítenek. Akik a jelenléti oktatásban sem nagyon voltak aktívak, azok a digitális oktatásban sem azok.

Milyen változtatásokat vezettek be a tavalyihoz képest, hogy jobban működjön a digitális oktatás?

Tavaly voltak ütközések kollégák között, előfordult, hogy egy időben akartak tartani ugyanannak az osztálynak digitális tanórát. Ezeket most kiküszöböltük és órarend szerint folyik az oktatás. A KRÉTA rendszer egy új lehetőség, amivel több kolléga is fog élni; egyszerűbb, mint más platformok.  Ennek az az előnye, hogy a gyerekek már fent vannak a rendszerben, hiszen ez a hivatalos érintkezési forma is, ahova bekerülnek a jegyek, hiányzások.

Az alsósoknál mennyire szükséges a szülői jelenlét a digitális oktatás hatékonyságához?

Minél kisebb a gyerek, annál nagyobb segítségre van szüksége. Főleg az eszközkezelésben kell a kicsiknek segíteni. A negyedikesek már elboldogulnak, de egy-két esetben a felsősöknek is kell a szülői támogatás.

Milyen a hangulat az iskolában?

Azt tapasztalom, hogy több tanár örül a zárásnak. Sok idős kollégánk van, ők féltik az egészségüket.  A digitális oktatás hatékonysága mindig kérdőjeles, de reméljük, hogy tényleg csak erről a pár hétről van szó, utána visszaállhat a megszokott rend.

Kötelezővé tenné a pedagógusok számára az oltást?

Több a nem oltott kollégánk, mint az oltott. Úgy gondolom, hogy hasznos lenne, ha mindenki megkapná az oltást.

ÉRDEKES LEHET:

Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. RENDBEN Tovább